Bersoal Jawab ngan cik Sarah yuki

baru2 ni dok sign up kat formspring. dan dok mengushar page sorang kawan nih. best baca dia pnya jawapan kpd soalan2 yg menarik..hehe..mari kita lihat apa soaljawab tersebut...
--------------------------------------------------------------------------------
Q - Question
A - Answer


Q: If you could eat dinner with any person, dead or alive, who would it be and where would you go?

A: wow..a future husband maybe. a romantic place <:

Q : Tolong aku cari GF

A: adekah muka aku mcm agen cri GF =..=
     ko nk gf camne? LOL.

Q: Aku nak jenis Cinta Sejati, kalo dapat yg ala ala cute tu lagi best

A: lol *berkumandang lgu sejati*
adoii..igt nk dpt true love ni mcm buat ciskek ke. -walaupn aku tatau buat- chill saja bro..ade rezeki nnti jumpa la. v(=w=)v
 

Q: kahwin disebabkan famili ske..tp hati da suke kat org lain..mcm ne 2?

A: owh.. u wanna know my honest answer. kahwini lah llaki yg mndapat keredhaan ibu bapa (dua2 belah pihak) sbb kte bkn kawin dgn llaki tu je tp dgn 'family' dia skali. klu ske sgt dgn pilihan kte tp xdpt restu dr family..hidup ssah gak. jd jgn la biar diri kte di kuasai nafsu semata2. -fuh..da bole join da venture dgn dr.fadzilah kamsah ni-

Q: Tp bukan family kite nk kawen..kite yg nak kawenkan! pas2 kalau famili suke kite x suke..kite x bahagia..cz nk bahagiakan famili.. x fairkan,jwp skit?

A: then how can u explain about our late grandmother who married with the guy that their parent choose. kdg2 xtau hujung pangkal rupa org tu..tau2 da kne kahwinkn atas dasar prsetujuan kedua belah pihak. maybe i'm too young to say this but love after marriage are more beautiful. klu kte redha..all things will be fine..because every family want the best for their son/daughter. insyaAllah :D

Q: zaman berubah,manusia berubah..bleh ker nk ikut zaman dulu2..kawen sebelum bercinta?..lepas kawen br tau lelaki 2 kuat party.kaki pukul,kaki mabuk..camner 2? nak salah kan mak ayah ker?sape nak dipersalahkan?.jwp?

A: -ponat sbnrnye jwb soalan2 ni. so kte ksi jwpn yg santai sket eh- zaman dlu depa pi night club tu mnari twist je. tp skrg ni tgk clubbing da siap package drug+beer+bitches on bed etc etc. so if we think it wisely, i don't think our parents will eying their future-in-law at the club. msti la depa skodeng yg pi masjid ka, yg ada potensi jd imam dlm family ka, yg ckup agama kt dada ka. Please be positive..u still have right to reject the one chosen from family if you get 'sign' from Allah. Last resort,buat la solat istikharah. Allahu alaam..


Q: saya suka ayat anda. "love after marriage is more beautiful". anda prefer cinta sblom @ slpas kawen? >w<

A: terima kasih~
alololo..malunye >w<
honestly,mmg tipu la klau sy kata sy x tringin ade bf,brcinta etc etc tp bila pikir blk brcinta sblm kawin ni..kte collect byk sgt dosa. spe yg x tringin kn pegang tgn,peluk org yg kte syg. so love after marriage are more safer and enjoy. v(*w*)v


 --------------------------------------------------------------------

well, ada antara soalan yg diajukan ditanya oleh sy tp dia tatau...hehehehe...basically apa yg saya rasa sama ngan pendapat kawan saya nih...jadi selama ni nak diikutkan bukannya nak jual mahal tp nak mengelak dari wat perkara bengong dan tak sepatutnya...

membaca soalan2 dan jawapan2 ni membuatkan saya teringat ceramah panduan mencari pasangan oleh bapak saya. Dia cakap, nak kawen atleast kena kenal dgn org tu 3 tahun, pastu cari yg x merokok..dan ada bnyak lagi tp 2 ni je yg saya igt..hehe

lastly, jemput2 la dtg bertanya soalan kat page saya ni yer---> http://www.formspring.me/DilaFAS
Arigato gozaimasu~

Comments

Popular Posts