Hikmah Hujan Hari ni.....

hari ni aku keluar dari bilik macam biasa....
malangnya aku terlupa nak bawak payung.......
masa aku keluar dari bilik tu cuaca macam gelap2 sikit.....
kemudian aku pun berjalan ke stesen bas....bas sampai, bayar tiket, dan duduk.......
tiba2 sampai kat satu tempat....HUJAN la pulakkkkkkkk....aku dah la tak bawak payung nih....kenapa slalu hujan bila aku terlupa nak bawak payung???
trun bas T603 kat seksyen 2, pastu naik bas T529 sampai ke PKNS....
Cuaca masih hujan...lebat lak tuh.....pastu aku pun berjalan ikut bhgn dalam bangunan PKNS yg panjang tuh...uiiii...jauhnya lagi nak sampai...nnt kalo dah xde bumbung nak redah camne nih???

Tiba2 sorang akak ni menghampiri aku....aku knal muka dia...sbb slalunya pagi2 nak tgu bas mmg naik skali ngan dia...tapi walaupon kteorg dok sblah2 dalam bas, X PNAH BERTEGUR SAPA....
pastu akak tu cakap....
"nak kongsi payung tak?? Jom la gerak skali, tapi sampai PAS (Plaza Alam Sentral) je la....."
"Takpe ke kak??"aku cakap...
"Takpe...."
"Akak keje ke praktikal??"
"Praktikal la....kat bangunan tu...(ak tatau nama bangunan tu apa)"
""ooo...yeke....saya pon praktikal gak...."
"katner??kat bgunan SUK tu ke??"
"X la kak, kat mesjid....hehhe"
"ooojauh gak nak jalan eh...nak pinjam dulu x payung ni???"
"boleh ke kak??? (hahaha itu yang ku mahukan...akak mmg memahami...)
"xpe2, tapi nnt nak kena anta blik kat akak la....tkut ptg nnt hujan jer..."
"nah amek no tipon...blablabla..........."

pastu dengan leganya aku pon truskan pejalanan ke masjid dengan keadaan sparuh lenjun.....
sampai gat gate blakang masjid,"aiseh! asal x bukak plak pagar nih????!!!" satu lagi malang menimpa.....
terpaksa la pusing jauh masuk ikut gate lain...uhuhu......tepat kul 8, selamat la ak punch kad....


SEKIAN

Comments

K-chan [Ashura] said…
Oit, berkenalan di tengah hujan. :D