MakemaShiTaaaaaaaa~~~~~

Skrang nih aku sedang rilek2 bercuti di kampung..yeaaahhhhh..sementara nak tunggu paper last final exam yang 18 hb tuh...jenuh nak tggu..so ak pn balik la kampunggggg....muahaha....Lagipun lps ni dah trus ada training mmg xleh nak balik kg daa...

Pada beberapa hari yang lepas, iaitu masa aku naik bas Trans dari klang nak balik ke teluk Intan.....Satu insiden menginsapkan telah berlaku.....Ceritanya cenggini....

Pintu bas dah bukak....So aku pon naik la bas tu...Seat aku 5c...Nasib baik tepi tingkap...So dgn sabarnya ak pun tggu bas tu nak jalan sambil berdoa partner sblah aku ni bukan lalaki....Malangna doa aku x dimakbulkan sbb partner sblah aku tu sorang pakcik ang umurdia lbih kurang bapak aku..dalam 60-an gak kot..

Mula2 pakcik tu tercari2 seat dia katner, lpas tunjuk kat aku tiket dia n aku pun memnganggukdia pun duduk la sblah aku...Dia tanya aku balik mana...Aku pn cakap la 'Teluk Intan...'.."oooo"..pakcik tu cakap.....rasanya dia orang utara kot..

Tak lama pastu bas pun jalan....Pertengahan jalan tu pakcik tu kuarkan henpon dia...biasa jer...jenama nokia...tgk cara dia pakai tu cam expert dah...x macam bapak ak....yg agak terkial-kial gak[sori bapak...]....ak biar je la.....pastu....jeng jeng jeng....Tipon dia berbunyi...ak igtkan henpon dia g td tu....rupanya tipon lagi satu.....Dan g paling aku tak sangka dia tgh wat video conference..3G TUHHHHHHHHH...agaknya ngan anak dia kot.......

Dalam hati aku cakap...WARGHHHHHHH...henpon aku pn xde 3G....kalah aku ngan pakcik nih.....Adoi.....Walaupun appearence pakcik tu cam biasa2 jer....tapi hakikatnyer....AKU DAH KALAHHHHHH...uhuhu


sampai jer kat tluk Intan aku tercengang2 sbb bas tu berenti kat tempat lain...Rupanya dah tukar stesen....Sblm ni trun kat stesen bas lama...Skrg sume bas ekspres dah tukar gi kat stesen tuh....Tensen aku....nasib baik x jauh sgt, tapi naik teksi gak la nak gi stesen bas lama....bila naik bas nak balik rumah lak TambaNG DAH NaIKKKK!!!!! What the......HamPEH tol....adik aku cakap masa tu naik 40sen jer....ni sampai dah naik 80sen apa kes???
Dulu tambang 2.2o skrg dah jadi 3.00.....x puas hati tol....uhuhuhu..nasib baik ada duit masa tuh...

Comments

Popular Posts