Request 1st customer

Jumaat mggu lepas saya dikejutkan dengan...kedatangan pelanggan saya yg pertama!!!Yeay~ hahaha.Poyo je kan? Pada mulanya ada orang nak add as friend kat FB, tapi x kenal pn, cuma dia kawan abg saya, so saya pn approve je ler..Then later on dia ada comment kat gambar crochet bekas hp macam dalam entri "Request kaler Pink" tu. Pggil dia kak Scha je la eh. So kak Scha ni berminat nak tempah crochet ni sbb dia kata dah lama nak hp case jenis kait ni..Dia request warna merah darah. Hp kak Scha ni jenama Nokia E72. ukuran 114x58x10 mm jadi kena kait ikut saiz sbb dia pn ada cakap kena buat besar sikit dari yg kaler pink tu. Mula2 kena cari benang dulu sbb saya takde stok warna merah darah, yg ada cuma warna maroon. Jadi jenuhla mencari benang yg sebuku tu. Zaman skrg x bnyak sgt kedai yg jual barang2 kait ni. Kat Gedung Harian PKNS shah alam tmpat saya slalu beli benang pn x ada warna merah yg saya nak. Tapi pusing punya pusing at last jumpa gak benang yg diinginkan. Jumaat petang saya start mengait. Bila dah start mengait ni susah sikit nak berhenti.Sampai assgnment2 yg patut dibuat pn jadi terbengkalai =__=;; Mlm tu saya tak tido nak siapkan mengait, padahal bukannya urgent nak kena siapkan cepat.huhu. Final product yg dah siap rupanya cam dalam gambar kat bawah ni :)
kat fb saya ada buat satu album pasal kraf buatan tangan (crochet, bunga, mug dsbnya). dlam tu ada jugak gambar mug yg hadiahkan kat kawan sempena wedding. Kat mug tu ada lukisan katun yg comel (ke?). Lpas je kak scha ni request , tiba2 cam ramai la pulak yg berminat nak itu nak ini walaupun bunyi macam tak serius. Kemudian ada sorang kawan ni dia xtau nak bg hadiah apa sempena wedding kakak dia hari ahad yg akan dtg ni. mula2 saya cma bercerita je apa yg saya bg kat kawan saya, tp last2 dia nak tempah gak mug yg sama camtu =..= jadi kerja semakin bertambah. Nak cari mug tu satu hal, sbb tak bnyak tempat yang jual mug warna putih yg kosong n xde corak. Tapi alhamdulillah akhirnya jumpa gak mug kat satu kedai barang perkahwinan(?). Dan malam lepas beli tu saya terus lukis. Hasilnya jadi la rupa cam ni :)
hmm walaupun harga yg saya akan cas x seberapa tp semunya rezeki yg Allah bg ^^

Comments

ezzat said…
yeah, yg lukis atas mug tu memang smart. best2~
camne nak lakar atas mug tu? ke terus lukis pakai marker pen...hoh~
DilaFAS said…
lakar atas kertas utk rujukan je. pastu terus lukis pakai marker kat mug tu..uhuk2.. ada certain pen tu walaupun dia tulis waterproof tapi lpas lukis, letak air n lap pakai kain/ tisu dia still ilang/tanggal gak. so kalau ada tersilap boleh la nak padam..huhu
Cute Tutorial said…
Kalau nak tempaah lukis kat mug berapa ea? Akak duduk kat mana, Sebb saya tak tahu nak bagi hadiah untuk kawan saya. dan ingatkan nak bagi mustace mug? akak booleh buat?
DilaFAS said…
Cute tutorial >mug tu depends kat harga dia masa beli kat kedai. yg ada dalam gambar tu dalam rm 15 utk 2 bijik mug. tapi skrg susah nak cari mug warna putih yg kosong & takde corak so akak tak janji. Nak senang contact boleh add YM otakuhimechan@yahoo.com , atau pm kat Facebook : Fadilah Ahmed Supian. kat chatbox blog pn boleh :)

Popular Posts