Sepetang Besama cik Rusa...

Hari ni cadangnya nak gi round2 uitm ngan sairah....naik basikal la cadangnya, tapi last2 tukar plan lak...kami gi jalan2 jalan kaki jer....nak tau ke mana??? Ha teruskan membaca...

Harini setelah memanjat bukit tonggek yg semamngnya membuatkan sapa2 yg lalu situ jadi tonggek, dan setelah berjalan beberapa ratus meter, maka kami pun sampai kat Dataran Tuanku Fauziah, berdekatan dengan bangunan Canseleri UiTm dan jugak pintu pagar uitm...


pemandangan Dataran Tuanku Fauziah dari atas

Tujuan kami datang ke dataran ni tak lain tak bukan sbb nak mencuci mata kat "Tasik 8", dan jugak melawat cik2 rusa...haaaaa...uitm pun ada bela rusa tau...jangan tak tau....


aku dan cek rusa, eh...aku, sairah dan cik rusa

dalam kandang ni ada la dalam plus minus 15 ekor rusa semuanya termasuk jantan betina dan anak2 rusa yg masih kecik...xde orang pun yang jaga kat ctu jadi kami pun mulakan operasi cabut rumput lalang mana yang dapat dicapai dan bagi rusa2 tu makan....


takutnya nak bg makan rumput...nnt dia geget tudung aku lak....haha

dah puas bagi encik cik rusa makan kami dok melepak main air kolam Tasik 8 tu...amik2 gambar sat...pastu sbb dah kul 6.30 ptg kami pun start gerak ke Dataran Cendekia utk mencari makanan...Asik bg rusa makan, kami pun jadi lapar...


kolam air pancut Tasik 8

On the way ke Dataran Cendekia tu Kami lalu FTMSK, iaitu aku pnya fakulti yg skrg ni dah ada nama baru, FSKM...huhuhu....


menuju ke arah cahaya


fakulti tercinta...hahaha

pastu nampak pulak bunga kertas yang cun nih...


setakat tu je kali ni...sekian...

Comments