FOMDEX yang BASAH

FOMDEX-Fitness Orientation & Mental Development EXercise



kalo tak silap aku tu la maksud dier....Masa aku kadet dulu wat kat Jugra, sminggu...Pastu masa Jr. Mid kat Lentang[Pahang] sminggu gak(mmg sampai terlentang la)...Kali ni masa aku dah naik sR. Mid lak buat kat Jeram Toi, Negeri Sembilan tapi 4 hari jer...


1st day

sampai2 jer kami dah kena ngan staf KD sri klang yang mmg cam hampeh jer kalo bab taji nih...Group aku, Alpha jadi group paling last jalan...Staf tuh pantang tol kalo nampak longkang ada air je mesti sruh kteorang masuk ber 'side-roll' kat dalam tuh...Tak cakap lagi pasal lopak air berlumpur yang kena guling gak dalam tuh.....kesian tol kat kadet2 yang pakai PT putih bersih dan baru tu...trus jadi cam kaler teh susu jer...dah puas kena taji tu depa rendam kami plak kat jeram toi yang airnye sejuk dan nyaman tuh...bersihkan segala lumpur2 yang melekat...bestnyer berendam...heheheh


Dah abis kena taji tuh kami dibawak ke tempat perkhemahan a.k.a tempat tido kami...boleh tahan la besar dia utk letak 4 orangtido dalam tuh...Then personal admin...tetiba hujan lak....nasib baik le ada buat mini longkang...sbb kawasan tu cam berbukit sikit...khemah aku, yana, azah ngan una x teruk sangat kena hujan...khemah blakang la malang sbb banjir...abis basah sume....last2 dalam hujan tu aku tolong la depa wat mini longkang kat khemah tu biar air x bertakung...rajinnya aku tolong eh???[ sbnrnya aku xleh blah tgk camne depa guna cangkul/ jebak nak korek tanah....x reti!!!nasib baik aku anak kampung]


lpas makan, malam tu ada briefing sket...blablabla...pastu tido.....




2nd Day

Lepas solat subuh...makan sarapan....arini ada jungle tracking...Boleh tahan mencabar gak la...Xde apa2 yang xbesh or menarik sgt melainkan masa tgu turn nak panjat bukit tuh ada eksesais sket..."BOMMM!!!!!........LETUPAN!LETUPAN!LETUPAN!!!!!!!!!!!!Sambil menerap kat atas tanah ngan tangan kat atas kepala...abis jer turun bukit, dok berendam kat dalam sungai....Cek tgk ada pacat ke tak...SIOT ada sekor pacat kenyang dalam seluar delta tuh!!!Aku amik batu aku lenyek2 dia...abis pecah perut pacat tuh...wahahahaha...puas aku...amik ko!!!dah pakai stokin 2 lapis ngan spike boot pn bleh masuk lagi tuh...


Petang...Buat apa eh...lupa plak...Malam tu ada majlis skit...Pengarah belia datang wat ucapan skit2...pastu ada datang lak satu bala besar...Mula2 kalo tak aktiviti malam tu adalah cerakah...Tapi tetiba ditukar lak jadi BASE DEFENSE!!!!!Aku x suka base defense!!!!!!Warghhhhhh!!!!Mula2 jadi sentri...Dalam hujan yg renyai2 tapi leh kata lebat gak...Basah ngan sejuk giler xleh tahan.....Patu lpas sejam tukar jadi skuad DCFF la pulak....selang 10 min jer, ada kebakaran[lakonan jer]...pastu kena jerit "API!!!API!!!API!!!API DI SECTION 1!!!!!!"Pastu buat2 padam api....Lawak pn ada...cam anak ayam dok berlari2 dalam gelap tuh...Tapi mengantuk mmg tahap gaban la...sbb base defense start kul 12 sampai kul 5 pagi..Syaratnyer kalo base kteorg kena letup/ CO kena culik, maka gagal ler....n kami kena rendam dalam sungai kalau gagal...Musuh2 pulak di kalangan staf2 KD yg gila2...Tapi nasib baaik la CO selamat, base pn x kena letup....





sampai cni je la dulu...aku maleh nak menaip dah...

Comments

Naqib Osman said…
haha...
len kali, kalo staf gila,
ko pn jd gila la jugak..
wat2 mcm ko tu PASKAL...
Anonymous said…
Waaah.. Macam best@mencabar jer! (o_O)

Popular Posts